utworzone przez Aleksandra Kiełtucka | sie 15, 2022 | Uncategorized
Metoda małych kroków … czyli kaizen w praktyce edukacyjnej. Kaizen to japońska filozofia spokojnego ulepszania, gładkiego poprawiania, mikrodoskonalenia. To stały, nieprzerwany proces dążenia do poprawy, ale nie zrywami, z nakładem ogromnego wysiłku, lecz małymi...
utworzone przez Aleksandra Kiełtucka | lut 14, 2021 | Uncategorized
Tytuł tego posta jest parafrazą tytułu wystąpienia Briana Goldmana „Doctors make mistakes. Can we talk about it?” Każdy lekarz popełnił, popełnia lub popełni błąd. Z powodu zmęczenia, perfekcjonizmu, chęci udowodnienia sobie lub innym, że zasługują na miano lekarza....
utworzone przez Aleksandra Kiełtucka | sty 25, 2021 | Uncategorized
Co mają ze sobą wspólnego lodówka, walizka i kosz na śmieci? Zaręczam Wam, że jeśli rozpoczniecie lekcję tym pytaniem, uczniowska kreatywność oszaleje i zasypie Was milionem pomysłów (od cyklu „życiowego” produktów spożywczych poczynając, a na geometrii kończąc)....
utworzone przez Aleksandra Kiełtucka | lis 30, 2020 | Uncategorized
Pierwszym problemem nauczyciela jest przyciągnięcie uwagi uczniów. Drugim problemem jest jej utrzymanie. W wielkim skrócie, najbardziej podstawowym sposobem na zwrócenie uwagi jest przełamanie schematu. Niespełnienie oczekiwań. Zmiana rutyny. ZASKOCZENIE, które...
utworzone przez Aleksandra Kiełtucka | lip 2, 2020 | Uncategorized
Już długi czas mam niezwykłą przyjemność pracować w krainie jednorożców. Obserwuję ich rozwój, codzienne poczynania, pielęgnuję dobre nawyki, dbam o zbilansowaną dietę, motywuję do nieustannego wysiłku. Odbiło mi? Przecież każdy wie, że jestem...