DOBRA EDUKACJA
ALEKSANDRA KIEŁTUCKA
Poziomy C1 / C2.
Uczę, wspieram, inspiruję.
Projektuję lekcje, materiały dydaktyczne i szkolenia.
Projektuję DOBRĄ EDUKACJĘ.
„Żywioł jest miejscem, w którym spotykają się Twoje naturalne uzdolnienia i osobiste pasje.”
Ken Robinson
Moim Żywiołem jest uczenie. Innych i siebie. Moja mama była nauczycielką i krawcową, Kiedy byłam mała, bardzo lubiłam rysować i składać z nią wykroje, ale od zawsze chciałam być neurochirurgiem. Dziś jestem projektantką lekcji, czyli krawcową, neurochirurgiem i nauczycielką w jednej osobie. Uwielbiam planować lekcje tak, by były idealną kreacją – niepowtarzalną i niezapomnianą, a jednocześnie wygodną i nie krepująca myślenia i osobowości. Taką, w której uczeń rozkwita. Znam się na mózgu. Wiem jakich narzędzi i metod użyć, by uczyć zgodnie z jego działaniem, a nie przeciwko niemu. Uczę tak, jak sama chciałabym być uczona. Pomagam w nauce języka wszelkimi możliwymi sposobami. Wykorzystuję technologię, kiedy służy ona głębszemu celowi metodycznemu. Towarzyszę uczniowi w rozwoju jego własnej osobowości językowej i wyrażaniu prawdziwego „ja” w języku angielskim.
„Żywioł to miejsce, w którym to, co kochamy robić spotyka się z tym, w czym jesteśmy dobrzy.”
Ken Robinson
Miejscem mojego Żywiołu jest …
… klasa – od ponad dwudziestu lat, niezmiennie, tu czuje się najlepiej. Z uczniami, którzy nieustannie inspirują mnie do rozwoju i poszukiwania nowych kreatywnych rozwiązań metodycznych. Uwielbiam to uczucie gdy „wykrój” zamienia się z ich udziałem w lekcję. Nawet wtedy gdy muszę „szyć” na żywo. Zawsze autentycznie, czasem z poprawkami. Wyspecjalizowałam się w uczeniu nastolatków i dorosłych na najwyższych stopniach zaawansowania (C1/C2). Edukację postrzegam jako nieustanny dialog i budowanie relacji w empatii. Lubię towarzyszyć uczniom w rozwoju, odkrywaniu kolejnych możliwości własnego potencjału, wyznaczaniu celów i planowaniu sposobów ich osiągania – swoją pracę opieram na modelu coachingowym. Pielęgnuję współpracę z uczniami zgodnie z zasadami psychologii kognitywnej i humanistycznej. Czerpię radość z projektowania efektywnych ćwiczeń językowych opartych na zasadach neurodydaktyki i NLP z rozsądnym wykorzystaniem technologii. W swojej pracy buduję środowisko slow edukacji z wykorzystaniem praktyk uważności i zachowaniem właściwej równowagi między rozwojem kognitywnym i emocjonalnym.
… sala szkoleniowa i pokój webinaryjny – od „zawsze” dzieliłam się swoją wiedzą z innymi nauczycielami. W 2018 roku wzięłam udział w programach szkoleniowych: Teacher Trainer Academy (DOS-ELTea) i Od Nauczyciela do Trenera (edunation), by robić to jeszcze lepiej i skuteczniej. I to był strzał w dziesiątkę! Od tamtej pory regularnie pomagam uczyć skutecznie, kreatywnie i ze znajomością psychologii. Swoimi pomysłami na uczenie podzieliłam się już podczas:
- Międzynarodowej Konferencji IATEFL Poland (2018, 2019)
- eduOctoberfest organizowanego przez edunation (2018, 2019)
- REweLACJI – ogólnopolskiej konferencji poświęconej psychologii relacji w edukacji organizowanej przez DOS-Eltea (2018, 2019)
- Dnia Relacji w Sosnowcu – byłam organizatorem i trenerem lokalnego wydarzenia pod auspicjami Roku Relacji
- konferencji DOS Teen Online (2019)
- webinariów i sesji zamkniętych
… moja własna głowa – tu powstają najbardziej kreatywne i niepowtarzalne projekty lekcji i materiałów dydaktycznych. Czasem jedna kreska, widok, zdanie lub myśl rozrastają się w siatkę wykroju zajęć lub sesji szkoleniowych. Potrzebuję do tego absolutnej ciszy lub totalnego zamieszania – nigdy nie wiem kiedy nastąpi TA chwila. A że pamięć i notes bywają zawodne, głowy nie zgubiłam, ale parę notesów już tak, mój Google Keep pęka w szwach!