Pierwszym problemem nauczyciela jest przyciągnięcie uwagi uczniów. Drugim problemem jest jej utrzymanie. 

W wielkim skrócie, najbardziej podstawowym sposobem na zwrócenie uwagi jest przełamanie schematu. Niespełnienie oczekiwań. Zmiana rutyny. ZASKOCZENIE, które pociągnie za sobą ZACIEKAWIENIE.

  • Bo tego się nie spodziewali. 
  • Bo wywołuje to emocje. 
  • Bo mogą sami coś stworzyć. 
  • Bo mają wpływ na efekt końcowy. 
  • Bo puszczają wodze fantazji. 
  • Bo ćwiczą kreatywność. 
  • Bo sami decydują. 
  • Bo są w stanie flow

Wszystkie powyższe „objawy” występują w trakcie pracy z materiałem „SAY WHAT? ’TIS THE SEASON!” Dlaczego?

say what christmas
  • Bo nie spodziewają się rozmów krzywych choinek, widelca z bombką, ciepłych skarpet nie do pary czy monologu styranego renifera. 
  • Nie spodziewają się, że dostaną do każdego zdjęcia mega wypasione, życiowe słownictwo, które zakotwiczy się w ich mózgu na stałe. 
  • Nie spodziewają się, że nauczyciel poprosi ich o wybranie najzabawniejszej rozmowy. 
  • Nie spodziewają się, że wybiorą to zdjęcie, które najlepiej symbolizuje ich święta. 
  • Nie spodziewają się, że będą mogli zastosować zestaw słownictwa z jednego zdjęcia do pracy z którymkolwiek innym z zestawu. 
  • Nie spodziewają się, że połączą wszystkie zdjęcia w zestawie w świąteczne opowiadanie. 
  • Nie spodziewają się, że do każdego zdjęcia nauczyciel dorzuci ostatnio przerabianą gramatykę. 
  • Nie spodziewają się, że każde zdjęcie może mieć swój tytuł. 
  • Nie spodziewają się, że do każdego zdjęcia mogą ułożyć (co najmniej) 5 pytań.
  • Nie spodziewają się, że stworzą własny grupowy zestaw podobnych zdjęć z niespodziewanymi świątecznymi rozmówcami.
  • Nie spodziewają się, że …
say what christmas

W grudniu złam schemat.

Po raz kolejny z naszymi materiałami zaskocz i zaciekaw swoich uczniów!

Na dłużej niż jedną lekcję!